zondag 19 januari 2014

communiekleedje

Gisteren ging ik met mijn moeder naar Stoffen Van Leuven om de communiestof te kiezen voor mijn bijna 7-jarige dochter die dit jaar in mei haar 1ste communie doet. De school laat enkel wit of ecru toe dus zoveel keuze hadden we niet. Het is een broderiestofje geworden dat zal afgewerkt worden met een satijnen paspelbandje. Eenvoudig maar mooi! Voor onze bijna 5-jarige dochter kocht ik een bijpassend broderiestofje in wit en blauw. Het patroon van het communiekleedje staat al een tijdje vast. In de kerstvakantie testte ik 'Suzanne met pofmouwtje' uit het boek 'Zelfgemaakte kleertjes 2 voor toffe meisjes' van Catharine Deweerdt uit en met succes. Onze oudste dochter heeft het bijna de hele vakantie door gedragen omdat ze er zich zo goed in voelde. Het is een heel leuk kleedje om te maken en helemaal niet zo moeilijk.
En mijn metekindje liet al snel weten wat zij wou krijgen met nieuwjaar...










Dit was niet het eerste patroontje dat ik uittestte van Catherine Deweerdt. Vorige zomer maakte ik zowel voor de 2 dochters als voor nichtje Hanne het coup coup rokje 'Lara'. Volgens de meisjes een heel leuk en gemakkelijk rokje om te dragen, volgens mij een heel leuk rokje om te maken. 

Coup Coup rokje lara




1 opmerking:

  1. Fijn dat je mijn blog komt volgen.
    En ik kijk al uit naar het communiekleedje !!

    BeantwoordenVerwijderen