zaterdag 15 oktober 2016

Bloggers for life: het knuffeldoekje

Vier weken lang presenteert Khadetjes op haar blog patroontjes om mee te naaien voor de afdeling kinderoncologie van het UZ Gent. Een initiatief waar je bijna onmogelijk 'neen' tegen kan zeggen. Vorige week vond je op haar blog de glasheldere beschrijving voor het maken van knuffeldoekjes waar eventueel een tut kan aangehangen worden.

Toen ik haar blogpost las, kon ik dus niet anders dan onmiddellijk in actie schieten. Zes knuffeldoekjes naaide ik mij mekaar. Ik zocht leuke katoenrestjes en voorzag ze aan de achterzijde van extra zachte wellness fleece (of onder die noemer werd het me althans ooit verkocht). Ik kan alleen maar hopen dat ik met deze doekjes het leed van de allerkleinsten op de afdeling een beetje kan verzachten.





Sinds vandaag kunnen jullie het tweede patroontje terugvinden op haar blog. Deze week worden er toiletzakjes genaaid voor de iets oudere kinderen van de afdeling. Mijn handen zijn alvast aan het jeuken...

1 opmerking: